Керуючись абзацом 3 частини 4 статті 14 Закону України «Про повну загальну середню освіту», МОН рекомендує здійснювати оцінювання результатів навчання учнів, які здобувають освіту одночасно в закладі освіти країни перебування та України, із тих предметів, які вивчаються в закордонній школі та відповідають предметам української типової освітньої програми, на підставі результатів, отриманих у закордонній школі.

У випадку навчання в закладі освіти країни тимчасового перебування й одночасно в закладі освіти України (за дистанційною, сімейною (домашньою) або екстернатною формами), зокрема в Державному ліцеї “Міжнародна українська школа” або в закладі освіти, який є його партнером, визнання результатів навчання (річне оцінювання) не потрібне. Переведення на наступний рік навчання здійснюється в установленому порядку.

Також відповідно до абзацу третього частини четвертої статті 14 Закону України “Про повну загальну середню освіту”, не потребують окремого визнання закладом освіти результати навчання, отримані дітьми у закладах освіти країн тимчасового перебування, де впроваджувались українські освітні програми. Після повернення в Україну ці діти зараховуються до закладів освіти і переводяться на наступний рік навчання в установленому порядку на підставі результатів оцінювання, проведеного закладом освіти країни тимчасового перебування, за умови надання інформаційної довідки про підтвердження навчання.

Для перезарахування результатів навчання, здобутих учнями в школах за кордоном, МОН затвердило шкалу співвіднесення систем оцінювання різних країн та української 12–бальної системи (наказ МОН від 13.06.2024 № 836). Таблиці зі співвіднесенням моделей оцінювання різних країн розміщено за покликанням.

Звертаємо увагу, що тривалість навчального року в країнах тимчасового перебування українських дітей часто не збігається з тривалістю навчального року в закладах освіти України.

З огляду на зазначене, для учнів, які одночасно навчаються в школі країни перебування і в закладі освіти України, річне оцінювання може бути проведено перед початком наступного навчального року з урахуванням результатів навчання в закладі освіти країни перебування.

Рекомендовано річне оцінювання з української мови, української літератури, історії України та географії проводити відповідно до модифікованих програм, рекомендації щодо використання яких затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 16 травня 2024 року № 701.

Річне оцінювання з предметів, передбачених тільки українськими освітніми програмами, може проводитись із використанням технологій дистанційного навчання і засобів зв’язку.

Під час зарахування результатів навчання, отриманих учнями під час навчання за кордоном, рекомендуємо послуговуватися співвіднесенням шкали відповідної країни та української 12-бальної системи. Таблиці зі співвіднесенням моделей оцінювання в різних країнах розміщено за покликанням:

Загальна таблиця – https://docs.google.com/spreadsheets/d/lD6ZS2f_х-YjkhXwfyjIpmfGRlyeG8m23kEKjArQCRao/edit?usp=sharing

• Якщо, наприклад, учень чи учениця отримав(-ла) оцінку “добре” (distinction, 15 балів, 76%) з математики в Бельгії, то відповідно до таблиці переводимо цей результат в українську оцінку “8” з математики або алгебри/геометрії.

 

Україна

Бельгія

Рівень

Оцінка (Шкала)

Оцінка/Шкала

Початковий

1

Не склав/ла (Fail)

0 – 1.9 / 0 – 9 %

2

2 – 5.9 / 10 – 29 %

3

6 – 9.9 / 30 – 49 %

Середній

4

Достатньо (Passable)

10 – 10.9 / 50 – 54 %

5

11 – 11.9 / 55 – 59 %

6

Задовільно (Satisfaction)

12 – 13.9 / 60 – 69 %

Достатній

7

Добре (Distinction)

14 – 14.9 / 70 – 74 %

8

15 – 15.9 / 75 – 79 %

9

Дуже добре (Grande distinction)

16 – 16.9 / 80 – 84 %

Високий

10

17 – 17.9 / 85 – 89 %

11

Відмінно (La plus grande distinction)

18 – 18.9 / 90 – 94 %

12

19 – 20 / 95 – 100 %

• Якщо моделі оцінювання відрізняються, рекомендуємо виставляти оцінку на користь учня. Наприклад, якщо учень чи учениця отримали в Естонії оцінку “5” (дуже добре), що відповідає українському високому рівню, радимо виставляти найвищу оцінку в категорії – “12”.

 

Україна

Естонія

Рівень

Оцінка (Шкала)

Оцінка/Шкала

Початковий

1

Погано (Nork)

1

2

3

Середній

4

Слабо (Puudulik)

2

5

6

Достатній

7

Задовільно (Rahuldav)

3

8

9

Добре (Hea)

4

Високий

10

11

Дуже добре (Vaga Hea)

5

12

• У випадку, якщо в таблиці відсутні дані щодо моделі оцінювання країни, яка атестувала учня чи ученицю, радимо скористатися загальними принципами переведення оцінок, ураховуючи описовий результат:

 

Описовий результат

Рівень за українською моделлю

Оцінка за українською моделлю

Unsatisfactory / poor / very poor / threshold / failed performance / low / very low / weak

початковий

1 – 3

Saticfactory / fair / fairly good

середній

4 – 6

Good/basic

достатній

7 – 9

Excellent / advanced / very good / outstanding

високий

10 – 12