Головний сайт освітнього омбудсмена

На цьому сайті розміщуються роз’яснення та відповіді на найпоширеніші запитання, які хвилюють учасників освітнього процесу
×
Освіта А-Я

Пропозиції та рекомендації органів влади щодо освітнього процесу

Міністерство освіти і науки України днями розробило алгоритм першочергових дій органів місцевого самоврядування, керівників управлінь освіти та керівників закладів освіти на деокупованих територіях.

Органам місцевого самоврядування МОН визначило, зокрема:

  • вжити невідкладні заходи для визначення першочергових потреб галузі освіти для поновлення навчання дітей;
  • встановити місцеперебування учасників освітнього процесу та відновити з ними зв’язок;
  • провести роз’яснювальну роботу з учасниками освітнього процесу щодо мінної безпеки;
  • провести аналіз забезпеченості учнів та педагогічних працівників підручниками, комп’ютерним та іншим обладнанням для організації навчання;
  • провести інвентаризацію матеріально-технічної бази закладів освіти;
  • організувати повернення евакуйованого майна;
  • внести зміни до Інформаційної системи управління освітою щодо контингенту учнів (вихованців) та педагогічних працівників закладів освіти після деокупації для уточнення обсягів освітньої субвенції.

Управлінням освіти, зокрема:

  • провести облік дітей шкільного віку для визначення потреби в закладах освіти залежно від їхньої потужності, цілісності, матеріального забезпечення;
  • визначити перелік закладів, будівлі яких потребують першочергового ремонту (будівництва);
  • облаштувати захисні споруди цивільного захисту в закладах освіти тощо.

Для відновлення освітнього процесу на звільнених територіях, на нашу думку, також необхідно:

  • після звільнення території, у разі відсутності чи колаборації органів управління освіти та керівників закладів освіти, призначити нових посадових осіб;
  • засновникам обстежити заклади освіти, зафіксувати разом із правоохоронними органами стан руйнування, пошкоджень та крадіжок матеріальних цінностей, стан матеріально-технічного забезпечення, необхідність ремонтних робіт;
  • провести не травмуюче тестування дітей щодо освітніх втрат під час війни та окупації, передбачити під час навчання компенсування освітніх втрат;
  • невідкладно організувати надання психологічної допомоги дітям.