Пропозиції та рекомендації органів влади щодо освітнього процесу
Міністерство освіти і науки України днями розробило алгоритм першочергових дій органів місцевого самоврядування, керівників управлінь освіти та керівників закладів освіти на деокупованих територіях.
Органам місцевого самоврядування МОН визначило, зокрема:
- вжити невідкладні заходи для визначення першочергових потреб галузі освіти для поновлення навчання дітей;
- встановити місцеперебування учасників освітнього процесу та відновити з ними зв’язок;
- провести роз’яснювальну роботу з учасниками освітнього процесу щодо мінної безпеки;
- провести аналіз забезпеченості учнів та педагогічних працівників підручниками, комп’ютерним та іншим обладнанням для організації навчання;
- провести інвентаризацію матеріально-технічної бази закладів освіти;
- організувати повернення евакуйованого майна;
- внести зміни до Інформаційної системи управління освітою щодо контингенту учнів (вихованців) та педагогічних працівників закладів освіти після деокупації для уточнення обсягів освітньої субвенції.
Управлінням освіти, зокрема:
- провести облік дітей шкільного віку для визначення потреби в закладах освіти залежно від їхньої потужності, цілісності, матеріального забезпечення;
- визначити перелік закладів, будівлі яких потребують першочергового ремонту (будівництва);
- облаштувати захисні споруди цивільного захисту в закладах освіти тощо.
Для відновлення освітнього процесу на звільнених територіях, на нашу думку, також необхідно:
- після звільнення території, у разі відсутності чи колаборації органів управління освіти та керівників закладів освіти, призначити нових посадових осіб;
- засновникам обстежити заклади освіти, зафіксувати разом із правоохоронними органами стан руйнування, пошкоджень та крадіжок матеріальних цінностей, стан матеріально-технічного забезпечення, необхідність ремонтних робіт;
- провести не травмуюче тестування дітей щодо освітніх втрат під час війни та окупації, передбачити під час навчання компенсування освітніх втрат;
- невідкладно організувати надання психологічної допомоги дітям.