Пропозиції та рекомендації органів влади щодо освітнього процесу
Узагальнені пропозиції Служби освітнього омбудсмена щодо організації освітнього процесу на територіях, далеко від зони бойових дій:
- перенести частину освітнього процесу зі складних зимових місяців на літній період. Перенесення дозволить реалізувати права дітей на освіту;
- розглянути можливість збільшення тривалості канікул, тобто більше ніж 30 календарних днів. Це дозволить збільшити тривалість канікул у складній зимовий період й продовжити освітній процес влітку;
- оцінити можливість забезпечення альтернативним опаленням, газо- та електропостачанням, які необхідні для функціонування закладів освіти, які зараз планують працювати очно, зокрема і для приготування їжі в шкільній їдальні;
- за можливості, забезпечити заклади освіти, які планують працювати очно, альтернативним опаленням, газо- та електропостачанням;
- за неможливості забезпечення альтернативним опаленням, газо- та електропостачанням, розглянути питання організації навчання у дистанційному форматі;
- засновникам закладів освіти здійснити забезпечення закладів ліхтариками, бездротовими світильниками та іншими протипожежно безпечними засобами освітлення;
- продовжувати реформу Нової української школи, зокрема розробку рекомендацій та курсів для педагогів для реалізації НУШ в 5 класах закладів загальної середньої освіти;
- продовжити розробку відеоуроків Всеукраїнської школи онлайн, які можна переглянути в будь-який зручний час. За інформацією УЦОЯО, до кінця 2022 року на платформу будуть додані уроки, тести та матеріали для самопідготовки з 18 дисциплін для учнів 5-11 класів. Разом з усіма уроками, що вже є на платформі, ВШО покриватиме навчальні програми повністю для безперервного онлайн навчання школярів в Україні та за кордоном. Наразі на платформі вже розміщено понад 2500 уроків і до кінця року буде додано ще 1000.
Рекомендації органів влади:
- Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу в школах у 2022/2023 навчальному році (МОН);
- Особливості організації 2022/23 навчального року (МОН);
- Про організацію освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у 2022/2023 навчальному році (лист МОН від 06.09.2022 № 1/10258-22);
- Безпечне освітнє середовище: як діяти вчителям під час занять при оголошенні сигналу «Повітряна тривога»? (Міністерство освіти і науки України);
- Безпечне освітнє середовище: нові виміри безпеки // Державна служба якості освіти України;
- Про організацію укриття працівників та дітей у закладах освіти (лист ДСНС від 14.06.2022 р. № 03-1870/162-2);
- Рекомендації щодо організації укриття в об’єктах фонду захисних споруд цивільного захисту персоналу та дітей (учнів, студентів) закладів освіти (додаток до листа ДСНС від 14.06.2022 № 03-1870/162-2);
- Алгоритм дій місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, органів управління освітою, керівників закладів освіти щодо забезпечення укриття учасників освітнього процесу у фонді захисних споруд цивільного захисту (ДСНС).